شبیه سازی مقاله

شبیه سازی مقاله

شبیه سازی مقاله

شبیه‌سازی یا سیمولیشن، تقلید یک فرایند است و در بسیاری از زمینه‌های فنی و مهندسی جایگاه ویژه ای دارد. در زیان انگلیسی عبارت “شبیه سازی” با کلمه Simulation بیان میگردد که به‌ معنی “عمل نائل شدن به اصل چیزی بدون واقعیت” و “نمایش کارکرد یک سیستم یا یک فرایندی به‌ وسیله کارکرد کامپیوتر یا فرایند دیگر” است. شبیه سازی زمانی استفاده می شود که به‌علت پیچیدگی سیستم مورد نظر،‌ استفاده از روش های تحلیلی غیر عملی است. از این‌رو روش های مطالعه سیستم از طریق شبیه سازی مطرح می شود. در اینجا منظور از شبیه سازی، همان شبیه سازی کامپیوتری یا شبیه سازی رایانه ای میباشد. شبیه‌ سازی کامپیوتری به اجرای یک شبیه‌ سازی با استفاده از یک برنامه ی کامپیوتری گفته می شود به طوری که این برنامه ی کامپیوتری مدل شبیه‌ سازی را تعریف می کند.

در اکثر مقالات علمی در حوزه مهندسی برق، کامپیوتر، نانو و MEMS برای ازریابی عملکرد طرح پیشنهادی از شبیه سازی های کامپیوتری استفاده میشود. شبیه سازی های کامپیوتری بسته به موضوع و حیطه کاری آن مقاله متفاوت میباشد. مثلاً برای شبیه سازی روابط و فرمول و الگوریتم، نرم افزار متلب گزینه مناسبی برای شبیه سازی کامپیوتری است. یا مثلاً برای شبیه سازی عملکرد یک مدار الکترونیکی نرم افزارهایی مانند پروتئوس، PSPICE ،HSPICE ،OrCAD و غیره میتواند برای انجام شبیه سازی مفید باشد. انتخاب نرم افزار مناسب برای شبیه سازی کامپیوتری تاثیر به سزایی در رسیدن به نتایج دقیق در حداقل بازه زمانی دارد. زمانیکه وارد بحث شبیه سازی یک طرح میشویم با بسیاری از نرم افزارها یا شبیه سازهای کامپیوتری مواجه میشویم که هر کدام مزایا، معایب و محدودیت های خاص خود را دارند که استفاده از آنها به تجربه قبلی کار با این نرم افزارها و آشنایی با کاربردهای آنها بستگی دارد. بطور مثال با اینکه نرم افزار پروتئوس در زمینه شبیه سازی مدار کاربرد دارد ولی نمیتواند در اکثر مواقع جوابگوی نیازهای طرح باشد. مثلاً برای طراحی و شبیه سازی مدارات مجتمع با تکنولوژی ۰.۱۸ میکرومتر پروتئوس گزینه مناسبی نیست و در اینجا طراح باید سراغ نرم افزارهایی مثل کیدنس، HSPICE یا ADS برود.

شبیه سازی مقاله آنطور که از عنوانش مشخص است به عنوان فرایند شبیه سازی یک مقاله علمی شناخته میشود. شبیه سازی مقاله با توجه به چندین هدف میتواند صورت بگیرد. این اهداف بصورت زیر میباشند:

  1. زمانی که یک محقق اقدام به ارائه یک طرح جدید نموده است، یا طرح مطرح شده در کارهای پیشین را بهبود داده یا اصلاح نموده است، برای ثابت کردن عملکرد مناسب طرح خود نیاز به انجام یک سری شبیه سازی ها بر روی طرح پیشنهادی خود دارد.

  2. زمانی که یک محقق برای ارائه طرح جدید خود مجبور است که شبیه سازی هایی بر روی سایر طرح های پیشین انجام دهد تا بتواند دید مناسبی از موضوع داشته باشد.

  3. انجام تمرین و ممارست در زمینه طراحی و شبیه سازی برای دانشجویان تا با انجام شبیه سازی مقالات علمی بتوانند توانایی خود را محک بزنند.

ما با چندین سال سابقه در زمینه کار با نرم افزارها و شبیه سازهای تخصصی مهندسی برق، نانو و MEMS آماده ارائه خدمات  کاملاً تخصصی در زمینه شبیه سازی مقاله هستیم. شبیه سازی با نرم افزارهای مختلف از قبیل Cadence ،HSPICE ،PSPICE، Proteus ،OrCAD و سایر نرم افزارها که در بخش خدمات ما به آنها اشاره شده است توسط ما قابل انجام می باشد.

در صورت نیاز به شبیه سازی مقاله، میتوانید مقاله موردنظرتان را برای ما ارسال نمایید تا بدون هرگونه هزینه ای بررسی شده و قیمت و زمان انجام کار مشخص گردد. مستندات کامل از لحاظ فایلهای شبیه سازی، فایل ورد شامل نتایج بدست آمده و روند انجام کار، و عکس های خروجی با کیفیت در هر پروژه تحقیقاتی ارائه می گردد و تمامی نتایج مجددا توسط شما قابل ارزیابی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

تماس با ما

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید