کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا

کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا

کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین بزودی وارد بازار نشر و پخش کتاب خواهد شد. این کتاب برای تمامی آن دسته از توسعه‌‌‌دهندگان جولیا است که علاقه‌‌‌مند به یادگیری نحوه اجرای پردازش تصویر هستند، برای کسانی است که می‌خواهند در زمینه بینایی کامپیوتر کاوش کنند و می‌‌‌خواهند از این کتاب بهره‌‌‌مند شوند. دانش اولیه از جولیا به شما کمک می‌کند مفاهیم را به طور موثرتری درک کنید.

از طریق این کتاب، راهنمایی کامل برای تمامی توسعه دهندگانی که می‌‌‌خواهند کار خود را با ساخت برنامه‌‌‌های بینایی کامپیوتر با استفاده از جولیا شروع کنند، ارائه خواهد شد. به دلیل سهولت استفاده و این واقعیت که به شما امکان نوشتن کد ماشین آسان و کارآمد را می‌‌‌دهد، جولیا برای پردازش تصویر مناسب است. خوانندگان بسته‌های مختلفی که از پردازش تصویر در جولیا پشتیبانی می‌‌‌کنند را اخذ خواهند نمود و همچنین به کتابخانه‌های منبع باز مانند OpenCV و Tesseract برای یافتن راه‌‌‌حل‌‌‌های بهینه برای مسائل مطرح در بینایی کامپیوتر دسترسی خواهند داشت. آنها یاد خواهند گرفت که با استفاده از JuliaImages یک برنامه کامل پردازش تصویر بسازند، پردازش جریان فیلم و تصویر ساده تا پیشرفته را با  APIهای جولیا انجام دهند و موارد بسیار دیگری را به انجام برسانند.

این کتاب در ۱۲ فصل تالیف و ترجمه شده و خلاصه این فصل‌‌‌ها به شرح زیر می‌‌‌باشد:

  • فصل ۱، شروع با برنامه‌نویسی جولیا، در مورد الزامات فنی کار با جولیا و نصب آن بر روی سیستم عامل های مختلف است. یاد خواهید گرفت که IDE موردنظر خود را انتخاب کرده و با جولیا کار کنید. همچنین با REPL و سیستم بسته جولیا آشنا خواهید شد.
  • فصل ۲، شروع به کار با JuliaImages، در مورد اولین آشنایی شما با JuliaImages و بسته‌‌‌هایImageCore  است. تصاویر را از منابع مختلف بارگیری کرده و تصاویر بند انگشتی ایجاد خواهیم کرد، آنها را تغییر اندازه داده و بر روی دیسک با فرمت فایل مختلف ذخیره می‌‌‌کنیم.
  • فصل ۳، مروری بر آرایه‌ها، اعداد و رنگ‌ها، درباره آرایه‌ها به عنوان عنصر اصلی تصاویر بحث می‌شود. مروری بر اعداد و رنگ‌ها به عنوان عنصر سازنده تصاویر داشته و در ادامه در مورد تبدیل رنگ و تبدیل‌ها در مقابل view ها، جدا کردن view ها و ترکیب کردن آنها و همچنین جداسازی رنگ‌ها مطالبی ارائه خواهد شد.
  • فصل ۴، افزایش کیفیت تصویر، همه چیز در مورد کار با بسته ImageFiltering است. خواهید فهمید عملیات فیلترگذاری خطی و غیرخطی چیست و چگونه می‌‌‌توان از آنها برای تبدیل تصاویر، مانند تیز کردن، تاری و صاف کردن، استفاده کرد.
  • فصل ۵، تنظیم کردن تصویر، شما را از طریق بسته ImageMorphology راهنمایی می‌‌‌کند. تبدیل‌‌‌های ریخت‌‌‌شناسی (مورفولوژی) برخی از عملیات ساده بر اساس شکل تصویر هستند که به شما امکان حذف نویز کوچک، کوچک کردن اشیاء، جدا کردن اشیاء و افزایش اندازه شیء یا فضای پس زمینه را می‌‌‌دهند.
  • فصل ۶، بخش‌‌‌بندی تصویر، بسته ImageSegmentation را بررسی خواهیم کرد. نحوه استفاده از روش‌‌‌های نظارت شده و بدون نظارت را برای ساده‌‌‌سازی یا نمایش یک تصویر به چیزی که بیشتر معنی‌‌‌دار است و برای تجزیه و تحلیل آسان‌تر است را یاد خواهید گرفت.
  • فصل ۷، بازنمایی تصویر، بسته ImageFeatures را بررسی خواهیم کرد. یاد خواهیم گرفت تا توصیفگرهای جمع و جور را محاسبه کنیم یا ویژگی‌‌‌ها به شکلی که اجازه مقایسه و تطبیق دو تصویر را می‌‌‌دهد.
  • فصل ۸، مروری بر شبکه‌‌‌های عصبی، نیاز به شبکه‌‌‌های عصبی را نشان خواهیم داد. گرفتن داده‌ها، آماده‌‌‌سازی داده‌‌‌ها و بهبود و پیش‌‌‌بینی تصاویر را پوشش خواهیم داد. این فصل همچنین طبقه‌‌‌بندی کردن مجموعه داده‌‌‌ها، یادگیری و جمع‌‌‌آوری همه آنها را آموزش می‌‌‌دهد.
  • فصل ۹، استفاده از شبکه‌های عصبی، شبکه‌‌‌های از پیش آموزش دیده و کمک کردن در پیش‌‌‌بینی کلاسهای تصویر با استفاده از Inception V3 و MobileNet V2  را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین، این فصل به استخراج ویژگی‌های تولید شده توسط Inception V3 و MobileNet V2  کمک خواهد کرد و انتقال یادگیری را با استفاده از Inception V3  پوشش می‌‌‌دهد.
  • فصل ۱۰، OpenCV‌‌‌، نحوه استفاده از کتابخانه OpenCV منبع باز را برای انجام تجزیه و تحلیل بینایی کامپیوتر بلادرنگ را نشان می‌‌‌دهد. یاد خواهیم گرفت که چهره‌‌‌ها را در تصاویر پیدا کرده و سپس آنها را در یک جریان ویدیویی ردیابی کنیم.
  • فصل ۱۱، مطالعه موردی (طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل و شناسایی جلد کتاب)، انواع مختلف تکنیک‌‌‌هایی که در طول کتاب برای ایجاد یک پروژه طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل و شناسایی جلد کتاب توضیح داده‌‌‌ایم را در بر خواهد گرفت.
  • فصل ۱۲، خلاصه توابع، خلاصه‌ای از توابع مورد نیاز برای برنامه‌نویسی بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه‌های عصبی را برای شما فراهم می‌کند.

برای تهیه کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا با تخفیف میتوانید با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

 

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید