شبیه سازی OrCAD

OrCAD

OrCAD (بخوانید: اورکد) یک مجموعه نرم افزاری اختصاصی است که در اصل برای اتوماسیون طراحی الکترونیک (EDA) مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار عمدتا توسط مهندسان طراحی الکترونیکی و تکنسین های الکترونیک برای ایجاد شماتیک های الکترونیکی و چاپ الکترونیکی برای تولید بوردهای مدار چاپی استفاده می شود. نام OrCAD واژه مرکب دو حرفی است که نام شرکت و ریشه های نرم افزار را منعکس میکند: Oregon + CAD

اورکد مجموعه ای از محصولات برای طراحی و تجزیه و تحلیل PCB است که شامل یک ویرایشگر شماتیک به نام Capture، یک شبیه ساز مدار آنالوگ و سیگنال مخلوط به نام PSpice و یک راه حل چینش بورد PCB به نام PCB Designer Professional است.

  OrCAD Capture یک برنامه ضبط شماتیک است و بخشی از مجموعه طراحی مدار اورکد است. بر خلاف NI Multisim، نرم افزار Capture شامل ویژگی های شبیه سازی درون ساخته نیست، اما اطلاعات Netlist (نت لیست) را به شبیه ساز OrCAD EE منتقل می کند. Capture همچنین می تواند یک توصیف سخت افزاری از شماتیک مدار  را به Verilog یا VHDL ارسال میکند، و نت لیست ها را به طراحان مدار چاپی مانند OrCAD Layout، Allegro و سایرین ارسال میکند. Capture شامل یک سیستم اطلاعات اجزا (CIS) است که اطلاعات مربوط به فوت پرینت (footprint) بسته اجزا یا اطلاعات رفتار شبیه سازی را با سمبول مدار در شماتیک شامل میشود.

OrCAD simulation

OrCAD EE PSpice یک برنامه شبیه ساز مدار SPICE برای شبیه سازی و ارزیابی مدارهای آنالوگ و سیگنال مخلوط است.  PSpice مخفف  Personal Simulation Program with Integrated Circuit Emphasis (برنامه شبیه سازی شخصی با تمرکز مجتمع مدار) است. OrCAD EE به طور معمول شبیه سازی ها را برای مدارهای تعریف شده در OrCAD Capture اجرا می کند و می تواند به صورت اختیاری با MATLAB / Simulink با استفاده از  SLPS یکپارچه شود. OrCAD Capture و PSpice Designer با هم یک راه حل جامع ارزیابی و شبیه سازی مدار را برای تجزیه و تحلیل ارائه می کنند.

OrCAD EE یک نسخه به روز شده از شبیه ساز PSpice است و شامل بهینه سازی مدار اتوماتیک و پشتیبانی از ضبط شکل موج، مشاهده، تحلیل، تنظیم منحنی و پس-پردازش می باشد. OrCAD EE شامل یک کتابخانه گسترده از مدل ها برای اجزای فیزیکی شامل حدود ۳۳۰۰۰ افزاره آنالوگ و سیگنال مخلوط و توابع ریاضی می باشد.  OrCAD EE همچنین شامل یک ویرایشگر مدل، پشتیبانی از مدل های پارامتریک، همگرایی خودکار، چندین حل کننده داخلی و یک ویرایشگر بخش مغناطیسی است.

Orcad PSpice Designer در دو گزینه موجود است: PSpice Designer و PSpice Designer Plus.

OrCAD PSpice Designer شامل OrCAD Capture و OrCAD PSpice است. یک گزینه بروز رسانی به PSpice Designer Plus موتور شبیه سازی PSpice Advanced Analysis را برای شبیه سازی عملکرد و بهبود در بازده طراحی و قابلیت اطمینان ارائه می دهد. قابلیت های شبیه سازی PSpice Advanced Analysis آنالیزهای مختلف حساسیت، مونت کارلو، استر و بهینه ساز را فراهم میکند که درک عمیق از عملکرد مدار فراتر از ارزیابی اولیه است.

 در صورت نیاز به طراحی و شبیه سازی با اورکد میتوانید مدار مورد نظرتان را برای ما ارسال نمایید تا بدون هرگونه هزینه ای بررسی شده و قیمت و زمان انجام کار مشخص گردد. مستندات کامل از لحاظ فایلهای شبیه سازی، فایل ورد شامل نتایج بدست آمده و روند انجام کار، و عکس های خروجی با کیفیت در هر پروژه تحقیقاتی ارائه می گردد و تمامی نتایج مجددا توسط شما قابل ارزیابی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

تماس با ما

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید