برنامه نویسی VHDL

 برنامه نویسی VHDL

VHDL (به فارسی: وی اچ دی ال) یکی از زبان های توصیف سخت افزاری است. زبان برنامه نویسی VHDL نخستین بار توسط وزارت دفاع آمریکا به منظور طراحی و توصیف مدارهای مجتمع سرعت بالا طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت. سپس در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط انجمن IEEE (انجمن مهندسان برق و الکترونیک) در قالب استاندارد IEEE 1076-1987 ارائه گردید. پس از گذشت چند سال و انجام پاره ای ار تصحیحات، استاندارد دوم این زبان تحت عنوان IEEE 1076-1993 در اختیار عموم قرار گرفت.

زبان VHDL-AMS زبانی مشتق شده از زبان توصیف کننده سخت افزار VHDL می‌باشد (بنابر استاندارد IEEE ۱۰۷۶-۱۹۹۳). این زبان در بر گیرندهٔ زبان‌هایی با پسوند آنالوگ و سیگنال‌های مخلوط به منظور تعریف رفتار اینگونه سیگنالها می‌باشد. زبان VHDL-AMS به این قصد ایجاد شد تا طراحان سیستم‌هایی با سیگنال‌های آنالوگ، سیگنال‌های مخلوط و مدارهای مجتمع را قادر به ایجاد و استفاده ماژول‌هایی بسته بندی شده برای توصیف رفتارهای سطح بالای سیستم سازد و همچنین بتوانند توصیفی ساختاری از سیستم‌ها و قطعات ارائه دهند. VHDL-AMS یک زبان مدلسازی استاندارد صنعت، برای مدارهای سیگنال مختلط است. این زبان به طور همزمان هر دو ویژگی پیوستگی در زمان و رویداد محور معناشناسی مدل سازی را پشتیبانی می‌کند لذا برای استفاده از مدارات آنالوگ، دیجیتال و مخلوط آنالوگ و دیجیتال مناسب می‌باشد. VHDL-AMS به خصوص برای بازبینی و تایید مدارات پیچیده آنالوگی، سیگنال مخلوط و مدارات مجتمع فرکانس رادیویی (RF) مناسب می‌باشد.

VHDL programming

در میکروپروسسورها و میکروکنترلرها، ساختار قطعه (میکروکنترلر یا میکروپروسسور) ثابت بوده و صرفاً تغییر رفتار آن به دلیل تغییر دستور نوشته شده توسط برنامه نویس می باشد. به بیان دیگر، در میکروکنترلر یا میکروپروسسور پیاده سازی به صورت نرم افزاری صورت می گیرد. در نوع دیگری از پیاده سازی سیستمها، برنامه نویسی بصورت سخت افزاری می باشد. در این حالت اگر طراح بخواهد سیستمی را پیاده سازی کند، با تغییر سخت افزار این کار را انجام می دهد. به این قطعات، آرایه گیت های برنامه پذیر (Field Programmable Gate Array) یا اصطلاحاً FPGA گفته می شود. FPGA ها برای پیاده سازی مدارات و بلوک های دیجیتال به کار برده می شوند. برای راه اندازی سیستم های مبتنی بر FPGA دانستن یکی از زبان های توصیف سخت افزار از قبیل VHDL ،VHDL-AMS یا Verilog الزامی می باشد.

برنامه نویسی VHDL و طراحی مدارات دیجیتال بصورت کاملاً تخصصی توسط ما قابل انجام می باشد. در صورت نیاز به  طراحی، شبیه سازی و برنامه نویسی VHDL مدار  مبتنی بر FPGA، میتوانید طرح یا مقاله مورد نظرتان را برای ما ارسال نمایید تا بدون هرگونه هزینه ای بررسی شده و قیمت و زمان انجام کار مشخص گردد. مستندات کامل از لحاظ فایلهای شبیه سازی، فایل ورد شامل نتایج بدست آمده و روند انجام کار، و عکس های خروجی با کیفیت در هر پروژه تحقیقاتی ارائه می گردد و تمامی نتایج مجددا توسط شما قابل ارزیابی خواهد بود.

 

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

تماس با ما