طراحی مدار چاپی با Proteus

bitaproject

یک برد مدار چاپی (PCB) بطور مکانیکی و بطور الکتریکی اجزای الکتریکی یا الکترونیکی را با استفاده از رشته های هدایت کننده، پدها و سایر ویژگی های لایه برداری شده، از یک یا چندین لایه ورق مس لمینت شده بین لایه های ورقه ای از یک بستر غیر رسانا، متصل می کند. قطعات به طور کلی به PCB لحیم کاری می شوند تا هم به صورت الکتریکی وصل شوند و هم به صورت مکانیکی آنها را بر روی برد مدار چاپی محکم کنند. بردهای مدار چاپی در همه موارد، حتی در ساده ترین محصولات الکترونیکی استفاده می شوند. آنها همچنین در بعضی از محصولات الکتریکی نیز استفاده می شوند.

طراحی مدار چاپی با آلتیوم و پروتل

برد مدار چاپی شامل مجموعه‌ای از مدارهای الکتریکی بوده و می‌تواند یک طرفه (یک لایه مس)، دو طرفه (دو لایه مس) یا حتی چندین لایه باشد. قطعات الکترونیکی مانند مقاومت، خازن، سلف، ترانزیستور، آی سی و … بر روی بورد مدار چاپی مونتاژ شده و جهت استفاده در تجهیزات الکترونیکی بکار می‌رود. جهت طراحی این بردها نرم‌افزار های مختلفی ارائه شده است که یکی از عمومی ترین و پر کاربردترین آنها نرم افزار Protel می باشد.

Proteus Design Suite (پروتئوس) یک مجموعه نرم افزاری اختصاصی است که در اصل برای اتوماسیون طراحی الکترونیک توسعه یافته است. این نرم افزار عمدتا توسط مهندسین طراح الکترونیک و تکنسین های الکترونیک برای ایجاد شماتیک ها و بوردهای مدار چاپی الکترونیکی برای تولید بوردهای مدار چاپی استفاده می شود. Proteus در یورکشایر انگلستان توسط Labcenter Electronics (لب سنتر الکترونیکز) توسعه یافته و در زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و چینی نیز موجود است.

اولین نسخه از آنچه که امروز Proteus Design Suite نامیده می شود PC-B نام داشت و توسط John Jameson رئیس شرکت برای DOS در سال ۱۹۸۸ میلادی نوشته شده است. پشتیبانی از Schematic Capture در سال ۱۹۹۰ میلادی به همراه یک پورت برای محیط ویندوز آغاز شد. شبیه سازی SPICE حالت مخلوط برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلای به Proteus اضافه شد و شبیه سازی میکروکنترلرها در سال ۱۹۹۸ میلادی به Proteus وارد شد. سیم بندی اتوماتیک بر اساس شکل در سال ۲۰۰۲ میلادی افزوده شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی یکی دیگر از به روز رسانی های اصلی نرم افزار با تصویرسازی سه بعدی بورد بود. یک IDE اختصاصی برای شبیه سازی در سال ۲۰۱۱ میلادی اضافه شد و وارد کردن و خارج کردن MCAD در سال ۲۰۱۵ میلادی گنجانده شده است. پشتیبانی از طراحی با سرعت بالا در سال ۲۰۱۷ میلادی اضافه شد و همچنان روند رو به رشد این نرم افزار ادامه دارد….

ما با چندین سال سابقه در زمینه طراحی مدار چاپی با نرم افزارهای تخصصی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی مدار چاپی PCB با استفاده از Protel ، Altium Designer و Proteus هستیم. عمده خدماتی که توسط ما ارائه میشوند، عبارتند از:

  1. طراحی از روی بورد سخت افزاری ارائه شده و تبدیل آن به شماتیک و PCB

  2. طراحی از روی شماتیک ارائه شده و تبدیل آن به PCB

  3. تبدیل PCB طراحی شده در پروتئوس به Altium

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

تماس با ما