مبدل سطح ولتاژ DC به AC

ماژول مبدل سطح ولتاژ 3/3 تا 18ولت DC به سطح ولتاژ 220 ولت AC تک کاناله ایزوله شده

مبدل سطح ولتاژ DC به AC

استفاده از یک مبدل سطح ولتاژ DC به ۲۲۰ ولت AC در بسیاری از موارد یک امر ضروری حساب میشود. گاهی نیاز است که با یک ولتاژ DC سطح پایین، تجهیزات و ادواتی که با برق متناوب ۲۲۰ ولت کار میکنند را کنترل نمایید. رله یکی از گزینه ها برای انجام اینکار می باشد، اما به دلیل وجود المان های مکانیکی از قبیل کنتاکت پس از مدت زمانی این کنتاکت ها مستهلک شده و کارایی خود را از دست میدهند. همچنین زمانیکه سرعت سوئیچینگ در مدار بالا میباشد عملاً استفاده از رله گزینه خوبی نخواهد بود.

مبدل سطح ولتاژ DC به AC یکی از گزینه های خوبی است که مشکلات و ایرادات مختص رله ها را ندارد. در مبدل سطح ولتاژ DC به AC با بهره گیری از قطعات الکترونیک صنعتی ایزولاسیون بهتر ورودی و خروجی صورت گرفته و نسبت به نویز مقاوم میباشد. هنگام سوئیچینگ این مبدل، نویزی ایجاد نمیشود که بر روی سایر تجهیزات تاثیر بگذارد. در حالیکه در صورت استفاده از رله با مسائل این چنینی به شدت مواجه هستیم و باید تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

همانگونه که در شکل زیر  به عنوان نمونه نشان داده شده است، پین های (+) و (-) به عنوان ورودی های تحریک مدار هستند و میتوانند توسط  PLC، انواع میکروکنترلر از قبیل AVR،  PIC و ARM ، انواع مینی پی سی (کامپیوتر تک بردی) از قبیل رزبری پای، کوبی برد، بیگل بون و سایر انواع SBC، انواع بردهای مبتنی بر آردوینو و انواع گیت های منطقی CMOS و TTL تحریک شود. بسته به اینکه محدوده سطح ولتاژ DC ماژول در چه بازه ای باشد پین (+) میتواند به سطح ولتاژ ۳/۳، ۵، ۱۲ ،۱۸ یا ۲۴ ولت DC متصل شود. پین (-) مربوط به پایه منفی تغذیه ورودی یا زمین است.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است پایه P-IN جهت وصل نمودن فاز ورودی و پایه P-O جهت اخذ فاز خروجی در نظر گرفته شده است. با تحریک ورودی (+) با یک سطح ولتاژ  DC توسط  PLC، انواع میکروکنترلر، انواع مینی پی سی (کامپیوتر تک بردی)، انواع بردهای مبتنی بر آردوینو و انواع گیت های منطقی میتوانید تجهیزات برقی ۲۲۰ ولت AC را کنترل نمایید.

نحوه استفاده از مبدل سطح ولتاژ 3.3 تا 18 ولت DC به سطح ولتاژ 220 ولت AC تک کاناله ایزوله شده

اگر به یک ماژول سطح ولتاژ DC به AC نیاز دارید میتوانید از لینک های زیر بسته به نیاز یکی از این ماژول ها را تهیه نمایید:

ماژول تبدیل کننده سطح ولتاژ ۶ تا ۲۴ ولت DC به سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت AC چهار کاناله ایزوله شده

ماژول تبدیل کننده سطح ولتاژ ۶ تا ۲۴ ولت DC به سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت AC تک کاناله ایزوله شده

ماژول تبدیل کننده سطح ولتاژ ۳/۳ تا ۱۸ ولت DC به سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت AC چهار کاناله ایزوله شده

ماژول تبدیل کننده سطح ولتاژ ۳/۳ تا ۱۸ ولت DC به سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت AC تک کاناله ایزوله شده

تماس با ما

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید