کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها

پایتون برای میکروکنترلرها

کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها

کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین بزودی وارد بازار نشر و پخش کتاب خواهد شد. مخاطبین اصلی این کتاب علاقه مندان به میکروکنترلرها و سیستم های نهفته هستند که شامل مجموعه­ ای متنوع و بزرگ از افراد مانند توسعه­ دهندگان، دانش ­آموزان، دانشجویان، محققان و مبتدی­ ها می ­باشند.

این کتاب یک بررسی از انواع دستگاه­هایی که میکروپایتون را به کار می­گیرند فراهم خواهد نمود، شما را وادار می­کند در مورد چگونگی توسعه و اجرای پروژه ­های نهفته فکر کنید، نحوه استفاده و تعامل میکروپایتون با سخت ­افزار را به منظور تحقق انواع مختلف نتایج و رفتارهای متداول بررسی کنید و توسعه گروهی میکروپایتون را کشف کنید.

pyboard micropython

این کتاب در ۱۷ فصل تالیف و ترجمه شده و خلاصه این فصل­ها به شرح زیر می­باشد:

  • فصل ۱: در این فصل تعاریف، تاریخچه و فلسفه میکروپایتون را بحث و بررسی خواهیم کرد. در این فصل مهارت­های اساسی برای شروع کار با نرم­ افزار و سخت ­افزار مورد نیاز برای اجرای میکروپایتون را در اختیار شما قرار می­دهیم.

  • فصل ۲: در این فصل برخی از مفاهیم پایه و قواعد اساسی در مورد برنامه ­نویسی میکروپایتون توضیح داده خواهد شد.

  • فصل ۳: در این فصل چندین روش برای کنترل طیف وسیعی از LED های NeoPixel را که همراه با Adafruit Circuit Playground Express ارائه شده­ اند، معرفی خواهیم کرد.

  • فصل ۴: در این فصل روش­های ساخت صداها و پخش موسیقی با استفاده از سخت­ افزاری که در Adafruit Circuit Playground Express ارائه شده است، معرفی می­ شود. در این فصل ابتدا اصول ساخت صداهای کوتاه در فرکانس خاصی از صدا معرفی می­شود و سپس به موضوعات پیشرفته ­تری از قبیل پخش فایل­های موسیقی با استفاده از فرمت فایل WAV و اسپیکرهای صوتی داخلی برد می­ پردازیم.

  • فصل ۵: این فصل شما را با روش­های تعامل با دکمه­ ها و صفحه­ های لمسی، که همراه Adafruit Circuit Playground Express است، آشنا می­کند. یاد خواهید گرفت که چگونه فشار داده شدن یک دکمه را تشخیص دهید و همچنین مباحث پیشرفته­ تری مانند تنظیم دقیق حساسیت صفحه ­های لمسی خازنی را کشف خواهید کرد.

  • فصل ۶: این فصل شما را با روش­هایی آشنا می­کند که می­توانید از آنها برای خواندن داده­ های حسگر از تعدادی سنسور که بصورت داخل برد همراه Adafruit Circuit Playground Express هستند استفاده کنید. سنسورهای دما و نور و همچنین سنسور حرکت را پوشش می­دهیم، همچنین می ­آموزید که چگونه برد نسبت به رویدادهای سنسور از قبیل تکان خوردن برد یا تغییر سطح نور واکنش نشان دهد.

  • فصل ۷: در این فصل یک بازی دو نفره به نام Button Bash ایجاد خواهیم کرد که می­توانید بصورت مستقیم بر روی Circuit Playground Express و بدون کامپیوتر بازی کنید. برای ایجاد این بازی، ورودی دکمه را با خروجی نور از طریق NeoPixel ها و با خروجی صدا از طریق بلندگوهای داخلی ترکیب خواهیم کرد.

  • فصل ۸: در این فصل نحوه ساخت یک سـاز موسیقی با تعدادی مـوز و Circuit Playground Express و را یاد خواهید گرفت. این پروژه روشی خلاقانه و سرگرم­ کننده برای اجرای پروژه­ های لمسی خازنی به نمایش خواهد گذاشت. با استفاده از اشیاء غیر­منتظره مانند موز در پروژه­ های خود می­توانید پیچ ​​و تاب منحصربفردی را به پروژه ­های روزمره میکروپایتون خود اضافه کنید.

  • فصل ۹: در این فصل نحوه کنترل موتورها و سرووها را یاد خواهید گرفت. استفاده از موتورهای DC به پروژه ­هایی که در آن باید چرخ­ها را بر روی یک وسیله نقلیه کنترل کنید کمک می­کند. سرووها می­توانند در پروژه ­های شما که به کنترل بازوهای روباتیک برای حرکت نیاز دارند، کمک کنند. هر دوی این دستگاه­ها راهی برای ایجاد حرکت مکانیکی به ما می­دهند.

  • فصل ۱۰: در این فصل PyBoard را معرفی خواهیم کرد. ویژگی­ها و نقاط قوت آن را در مقایسه با سایر بردهای میکروپایتون بررسی خواهیم کرد. در پایان این فصل یاد خواهید گرفت که چگونه کد خود را بر روی این برد بارگذاری کرده و با آن تعامل برقرار کنید. در این فصل نحوه ارتباط PyBoard با سخت­ افزارهای مختلف از قبیل شتاب­ سنج، LED، انواع LCD های تک رنگ و رنگی، ماژول AMP audio و سروو موتور پوشش داده می­شود.

  • فصل ۱۱: در این فصل micro:bit را معرفی خواهیم کرد. ویژگی­ها و نقاط قوت آن را در مقایسه با سایر بردها بررسی خواهیم کرد. در پایان این فصل یاد خواهید گرفت که چگونه کد خود را بر روی این برد بارگذاری کنید، نمایشگر شبکه LED آن را کنترل کنید، همچنین با دکمه­ هایی که روی برد قرار دارند تعامل برقرار کنید.

  • فصل ۱۲: در این فصل Adafruit Feather HUZZAH ESP8266 را معرفی خواهیم کرد. هنگامی که پروژه سیستم نهفته شما نیاز به پشتیبانی از اتصال به اینترنت دارد، ESP8266 یکی از محبوب­ترین گزینه­ های سخت ­افزاری میکروپایتون است. در این فصل تعدادی از دستورالعمل­ها را بررسی خواهیم کرد که جنبه ­های مختلف تعامل با ویژگی­های Wi-Fi موجود بر روی برد را پوشش می­دهد. در پایان این فصل، تمام مهارت­های اصلی لازم را یاد خواهید گرفت تا بتوانید با استفاده از این برد کارهای ارزشمندی ارائه کرده و با استفاده از این قطعه همه ­کاره و ارزان­ قیمت سخت ­افزار متصل به اینترنت، ساخت پروژه­های سیستمهای نهفته شخصی خود را آغاز کنید.

  • فصل ۱۳: در این فصل، تعدادی دستورالعمل را پوشش خواهیم داد، که همگی مربوط به تعامل با سیستم فایل است. نحوه بازخوانی سیستم فایل و دستورالعمل­های لیست، حذف و ایجاد فایل­ها و همچنین مباحث پیشرفته­تری از قبیل محاسبه مصرف دیسک پوشش داده می­شود. دستورالعمل­ های موجود در این فصل ابزارهایی را که برای اضافه کردن تعامل سیستم فایل به پروژه­های نهفته نیاز دارید، به شما می­دهد.

  • فصل ۱۴: در این فصل موضوعات متنوعی در رابطه با انجام عملیات شبکه کردن معرفی خواهد شد. این فصل به شما کمک می­کند تا یک پروژه میکروپایتون ایجاد کنید که نیاز به انتقال اطلاعات از اینترنت دارد. هر زمان که می­خواهید راهی برای افراد فراهم کنید تا از مرورگرهای وب خود در تلفن­ها و کامپیوترهای خود استفاده کنند تا مستقیماً با برد میکروپایتون خود متصل شده و با آنها ارتباط برقرار کنند این موضوع می­تواند به شما کمک کند.

  • فصل ۱۵: در این فصل، نمایشگر Adafruit FeatherWing OLED را به برد میکروپایتون Adafruit Feather HUZZAH ESP8266 وصل خواهیم کرد. دستورالعمل­های موجود در این فصل در ساخت مجموعه­ای کامل از پروژه ­ها کمک خواهد کرد. می­توانید بردهای میکروپایتون کوچکی را ایجاد کنید که یک منو را نشان می­دهند و می­توانید از طریق آن منو حرکت کنید و هر اقدام انتخابی می­تواند داده­ های حسگر را به سرورهای دیگر در شبکه یا اینترنت شما ارسال کند. همچنین می­توانید از آن برای واکشی داده از سرورهای موجود استفاده کرده و آن را روی نمایشگر نشان دهید.

  • فصل ۱۶: در این فصل یک دستگاه هواشناسی متصل به اینترنت ایجاد خواهیم کرد که با فشار یک دکمه، وضعیت آب و هوای شهرهای تصادفی را به ما اعلام می­کند. برای تولید این دستگاه کارآمد، تعدادی از مفاهیم و فناوری­هایی را که در کتاب پوشش داده ­ایم را با هم ترکیب خواهیم کرد. این فصل می­تواند منبع مفیدی از اطلاعات برای کمک به شما در ایجاد دستگاههای متصل به اینترنت با میکروپایتون باشد که به راحتی تعامل برقرار کرده و مجموعه غنی از خروجی­های بصری را ارائه می­دهد.

  • فصل ۱۷: در این فصل دستگاهی را برای بازی ایجاد خواهیم کرد. از برد Adafruit HalloWing M0 Express استفاده خواهیم کرد که دارای صفحه نمایش TFT کاملاً رنگی و حسگرهای لمسی خازنی است. این فصل یک منبع اطلاعاتی مفید خواهد بود و به شما در ساخت پروژه­هایی کمک می­کند که از قدرت یک صفحه نمایش کاملاً رنگی با وضوح کافی برای ارائه متن­های چندخطی و تصاویر گرافیکی کاملاً رنگی استفاده کنید.

برای تهیه کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها با تخفیف میتوانید با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید