آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت

ماژول آشکارسازی ولتاژ 220 ولت AC چهار کاناله ایزوله شده

آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت

آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC در بسیاری از موارد یک امر ضروری حساب میشود. گاهی نیاز است که براساس وجود یا عدم وجود برق ۲۲۰ ولت AC تصمیماتی اتخاذ گردد. مثلاً در صورت قطع برق، سیستم اضطراری یا باتری پشتیبان وارد مدار شود یا وقتی برق ۲۲۰ ولت وجود داشت تغذیه از باتری های پشتیبان قطع گردد و یا وقتی نوسان در برق ۲۲۰ ولت وجود داشت سیستم های محافظ وارد مدار شوند. مثالهایی از این دست بسیار زیاد هستند.

در بسیاری موارد پس از آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC لازم است که توسط یک کنترلر تصمیم گیری های لازم صورت گیرد. این کنترلر میتواند یک PLC، یک میکروکنترلر از خانواده های AVR،PIC و ARM، آردوینو و یک مینی پی سی از خانواده رزبری پای، کوبی برد، بیگل بون و غیره باشد.

وقتی با یک کنترلر سر و کار داریم مطمئناً سطح ولتاژ کاری این دستگاهها و ادوات بسیار پایین میباشد و نیاز هست که پس از آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC سطح ولتاژ DC متناسب برای این دستگاهها و ادوات ایجاد شود. اینکار میتواند با ماژول آشکارساز ولتاژ ۲۲۰ ولت AC صورت گیرد. بصورتیکه پس از آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت، در خروجی مدار سطح ولتاژ DC برای اتصال به PLC، میکروکنترلر و مینی پی سی بصورت ایزوله ایجاد گردد.

سطح TTL خروجی را می­توانید با میکروکنترلر یا مینی پی سی تشخیص دهید. در این حالت منبع تغذیه می­تواند ۳/۳ یا ۵ ولت باشد. همچنین می­توانید به سطح ۲۴ ولت PLC دسترسی داشته باشید. در این حالت منبع تغذیه می­تواند ۲۴ ولت باشد. برای کاربردهای خاص می­توانید به سطح ولتاژ ۱۲ ولت نیز در خروجی دسترسی داشته باشید.

همانگونه که در شکل زیر نشان داده شده است:

  • به دو ترمینال سمت چپ سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت AC متصل می­ شود (فاز P و نول N).

  • به پایه VIN  تغذیه ۳/۳ تا ۲۴ ولت متصل میشود تا در صورت آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC، خروجی مورد نیاز در پایه OUT برای میکروکنترلر، مینی پی سی یا PLC ایجاد شود.

نحوه استفاده ماژول آشکارسازی ولتاژ 220 ولت AC تک کاناله ایزوله شده

از این لینک میتوانید ماژول آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC چهار کاناله ایزوله شده برای اتصال به PLC، میکروکنترلر و مینی پی سی را تهیه نمایید.

از این لینک میتوانید ماژول آشکارسازی ولتاژ ۲۲۰ ولت AC تک کاناله ایزوله شده برای اتصال به PLC، میکروکنترلر و مینی پی سی را تهیه نمایید.

تماس با ما

اشتراك گذاری

دیدگاهتان را بنویسید